Menu

Nawigacja

Co słychać? Kącik aktywnego rodzica Nauczyciele Zajęcia dodatkowe

Kotki 5-6 latki

UWAGA: zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami znajdującymi się w zakładce AKTUALNOŚCI

 


Może być zdjęciem przedstawiającym tekst

 

Drodzy Rodzice,

W tym roku szkolnym nasza grupa bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Ale zielnik!".

Głównym celem projektu jest poszerzenie wiedzy przyrodniczej z zakresu botaniki, a także propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego dzieci z rodzicami na świeżym powietrzu oraz samodzielnego poznawania świata przyrody a w szczególności świata roślin oraz wzbudzenie zainteresowania światem przyrody.

W związku z tym zwracamy się do Państwa z rodzinnym "zadaniem domowym" - stwórzcie wspólnie 1 stronę do naszego zielnikowego albumu. Na kartce (białej lub kolorowej) a4 przyklejcie dowolnie wybrany przez Was zasuszony liść (brzoza, lipa, buk, kasztanowiec, dąb czerwony, dąb szypułkowy, dąb bezszypułkowy, klon, wiąz, wierzba, topola osika, topola czarna, olcha, jesion, wierzba, jarząb...). Następnie opiszcie z jakiego drzewa dany liść pochodzi. Możecie też napisać jakąś ciekawostkę o danym drzewie lub narysować jego owoce. Liczymy na Waszą pomysłowość! :) Z prac stworzymy piękną galerię w holu przedszkola a następnie połączymy je we wspólny album, który wspólnie z przedszkolakami będziemy uzupełniać podczas jesiennych spacerów. Czas wykonania zadania 11.X.2024r.

 

 Brak dostępnego opisu zdjęcia.


Październik w Kotkach


 

 

I. Zapachy i smaki jesieni

wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych

wykonywanie własnych eksperymentów językowych

wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”

kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2

rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych

kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym

rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne

wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych

 

 

II. Sztuka bycia razem

rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem

wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „e”, „E”

doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej wyrazów

kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3

stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1–3

doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie

rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej

 

 

III. O czym szumią drzewa?

rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć

rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania

wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”

rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej

rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów

kształtowanie umiejętności układania rytmów

zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni

rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem, wyrażanie zjawisk pozamuzycznych – odgłosy lasu

zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków

doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami.

 

IV.  Jesienne strategie zwierząt

kształtowanie umiejętności odzwierciedlania opowieści ruchem

poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym

doskonalenie analizy i syntezy prostych fonetycznie słów

wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „i” „I”

doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)

rozwijanie umiejętności porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”

rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów w zbiorach

doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania

 

 

V.  Dbamy o bezpieczeństwo

wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania

doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab

wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”

uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami

utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112

kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4

doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych

doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie

wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych

 

Kontakt

  • Przedszkole nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Tychach
    ul. Czarnieckiego 5
  • 32-227-35-48

Partnerzy