UWAGA: zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami znajdującymi się w zakładce AKTUALNOŚCI
Drodzy Rodzice,
W tym roku szkolnym nasza grupa bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Ale zielnik!".
Głównym celem projektu jest poszerzenie wiedzy przyrodniczej z zakresu botaniki, a także propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego dzieci z rodzicami na świeżym powietrzu oraz samodzielnego poznawania świata przyrody a w szczególności świata roślin oraz wzbudzenie zainteresowania światem przyrody.
W związku z tym zwracamy się do Państwa z rodzinnym "zadaniem domowym" - stwórzcie wspólnie 1 stronę do naszego zielnikowego albumu. Na kartce (białej lub kolorowej) a4 przyklejcie dowolnie wybrany przez Was zasuszony liść (brzoza, lipa, buk, kasztanowiec, dąb czerwony, dąb szypułkowy, dąb bezszypułkowy, klon, wiąz, wierzba, topola osika, topola czarna, olcha, jesion, wierzba, jarząb...). Następnie opiszcie z jakiego drzewa dany liść pochodzi. Możecie też napisać jakąś ciekawostkę o danym drzewie lub narysować jego owoce. Liczymy na Waszą pomysłowość! :) Z prac stworzymy piękną galerię w holu przedszkola a następnie połączymy je we wspólny album, który wspólnie z przedszkolakami będziemy uzupełniać podczas jesiennych spacerów. Czas wykonania zadania 11.X.2024r.
Październik w Kotkach
I. Zapachy i smaki jesieni
• wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
• wykonywanie własnych eksperymentów językowych
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”
• kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2
• rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
• kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
• rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
• wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
II. Sztuka bycia razem
• rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „e”, „E”
• doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej wyrazów
• kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3
• stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1–3
• doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie
• rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej
III. O czym szumią drzewa?
• rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
• rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”
• rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
• rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów
• kształtowanie umiejętności układania rytmów
• zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni
• rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem, wyrażanie zjawisk pozamuzycznych – odgłosy lasu
• zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków
• doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami.
IV. Jesienne strategie zwierząt
• kształtowanie umiejętności odzwierciedlania opowieści ruchem
• poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym
• doskonalenie analizy i syntezy prostych fonetycznie słów
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „i” „I”
• doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
• rozwijanie umiejętności porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”
• rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów w zbiorach
• doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
V. Dbamy o bezpieczeństwo
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
• doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
• uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
• utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
• kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
• doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
• doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
• wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych