Menu

Nawigacja

Co słychać w Motylkach? Kącik aktywnego Rodzica - Motylki Nauczyciele - Motylki Co słychać u Misiów Nauczyciele - Misie Kącik aktywnego rodzica - Misie

Motylki i Misie 5-6 latki

 

Co słychać u Misiów


                                                                                                                                                        

                                                                               

                                                      

                                                       Tematyka tego miesiąca:

 

   JESIENIĄ, JESIENIĄ SADY SIĘ RUMIENIĄ

     

1. Jesienią, jesienią sady się rumienią. Odlądanie planszy „W sadzie”, słuchanie wiersza „Jesienią” – Marii Konopnickiej,  ilustrowanie ruchem treść wiersza, zapoznanie z nazwą drzew owocowych – jabłoń, grusza, śliwa.

 2. „W sklepie z owocami”- wycieczka do sklepu w którym można kupić owoce.Przed wyjściem tworzenie obrazkowej listy zakupów wg której zostana zakupione owoce wykorzystane do zajęć.

3. „Owocowe rytmy” zabawa matematyczna rozwijając logiczne myślenie, spostrzegawczość , dostrzeganie regularności, dokańczanie rytmu.

4. „Owoce z sadu"- segregowanie owoców wg rodzaju, nazywanie owoców.Wprowadzenie wielkiej i małej litery „O”' „o”  na wyrazach podstawowych Ola, owoce. Zapoznanie ze znakiem graficznym, analiza i synteza wyrazówpodstawowych.

5. „Owocowe laboratorium” – zabawa badawcza. Poznawnie owoców wszystkimi zmysłami. Krojenie owoców, oglądanie , porównywanie, określanie koloru, smaku, oglądanie wnętrza owocu, utrwalenie pojęć: miękki, twardy, wzbogacanie słownika dziecka.  Przyporzadkowanie obrazków do owoców

 

                                 JESIEŃ W OGRODZIE                             

                                                                                                                                                

 

1. „Jesienne prace w ogrodzie”- rozmowa z dziećmi na podstawie planszy. Wdrazanie dzieci do słuchania opowiadania, wskazywanie elementów na obrazku, nazwywanie czynności. Rozwijanie mowy słownika czynnego i biernego, wzbogacanie wiadomości przyrodniczych.

2. „Na straganie”- słuchanie wiersza Jana Brzechwy. Zabawy inscenizacyjne z wykorzystaniem kukiełek warzyw.

3.„Na marchewki urodziny”- polisensoryczne poznanie  warzywa. Manipulowanie warzywam,określanie kształtu, koloru. Wspólne wykonanie marchewkowej surówki, próba rozdrabniania warzywa na tarce.bhp

4. „Poznajemy cebulę i buraka”- zapoznanie warzyw za pomocą zmysłów, segregowanie warzyw, wkładanie do koszyków oznaczonych emblematami.

5. „Zielone warzywa”- ogórek, por, fasolka, sałata – polisensoryczne poznanie warzyw, utrwalanie ich nazw.

6. „ Misie obchodzą święto ziemniaka” - zabawy polisensoryczne, zabawy ruchowe. Ziemniaczany tor przeszkód.  Dotykanie,manipulowanie ziemniakami w różnej postaci: surowe, ugotowane: ciepłe, zimne, w całości, gniecione. Dostarczanie dzieciom bodźców dotykowych, bezpieczeństwa, próbowanie pokarmów o zróżnicowanym smaku.

7.„Warzywna ciuciubabka”- marchew, pietruszka, cebula, burak, ziemniak-  ropoznanie warzyw za pomoca dotyku, odszukiwanie obrazka z wyjętym warzywem.

8. „Zbieramy warzywa” zabawa w formie opowieści ruchowej, reagowanie na sygnał wzrokowy i słuchowy.

9. „Robimy zapasy na zimę- wspólne przygotowanie kompotu w słoikach. Zapoznanie dzieci z kolejnością działań na podstawie historyjki obrazkowej i wykonywanie czynności wg niej.

10. „Robimy zapasy na zimę „ - kisimy kapustę. Zapoznanie dzieci z etapami, przygotowaniem kapusty do kiszenia. Wspóne wykonywanie poszczególnych czynności, wdrażanie dzieci do zachowania bezpieczeństwa oraz rozwijanie umiejetności czekania na swoją kolej.

 

KOLOROWA JESIEŃ W PARKU I  LESIE  

                                                                                                                            

 

1. „Jesień w parku”- wycieczka do parku –obserwowanie otoczenia, skupianie wzroku na wskazywanych prze n-la obiektach, obserwowanie spadajacych lisci, wsłuchiwanie sie w szum i odgłosy parku, zbieranie lisci,kasztanów i żołędzi.

2.„ Dary jesieni”- zapoznanie dzieci z materiałami przyrodniczymi takimi jak orzechy, szyszki, kasztany, żołędzie- badanie ich za pomocą dotyku, zapachu, wzroku.

 3. „Jesienne liście”- zapoznanie dzieci z wyglądem liści różnych drzew. Zwrócenie uwagi na wielkość i kolor, manipulowanie listkami, podrzucanie do góry. Inscenizacja ruchowa z wykorzystaniem  naśladowanie prostych  ruchów.Zabawa inscenizacyjna „Kolorowe listki” Rozbudzanie aktywności dzieci na zajęciu.

4. „Jesień w lesie”- rozmowa na podstawie planszy. Wprowadzenie wielkiej i małej litery „L”, „l” na wyrazach bodstawowych las, Lila.

5. „Jesienne rytmy”- układanie 2 i 3 elementowych rytmów na wzorz i wg wzoru.Wykorzystanie materiału przyrodniczego Rozwijanie spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo- ruchowej.

6. „Pudełka jesieni” –segregowanie, układanie do pojemników oznaczonych papierowymi etykietkami materiału przyrodniczego. Wprowadzenie znaku grafcznego cyfry 2.

7. „Czerwone korale”- zapoznanie dzieci z wyglądem jarzębiny. Wykonanie korali wypełniając klka na kartce plasteliną.

 

POZNAJEMY JEŻA   I   WIEWIÓRKĘ

                                                                                                                                                                                   

                                                                                                 

1.  „O gościach co nie przyszli na ucztę”- słuchanie opowidania krasnala Hałabały. Zapoznanie dzieci z odlotem ptaków, oglądnie ilustracji . Rozwijanie koncentracji uwagi , wzbogacanie wiadomości przyrodniczy.

2. „Poznajemy wiewiórkę”-  zapoznanie z wyglądem wiewiórki, przygotowanie zwierzatka do zimy- zapasy.

3.„Jeż”- zapoznanie z wyglądem i sposobem poruszania się jeża, wykorzystanie wiersza,dużej ilustracji, oraz pacynki jeża. Przygotowanie jeża do zimy. Budujemy domek dla jeża- zabawa z wykorzystaniem  chustek materiałowych, gazet,ręczników  papierowych.

 

                                                                                

 

 

                                                                 

Kontakt

  • Przedszkole nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Tychach
    ul. Czarnieckiego 5
  • 32-227-35-48

Partnerzy